Spodenki wewnętrzne wpinane do luźnych szortów

Dodano:2021-03-15

1503033642
Endura od lat słynie z szerokiego wyboru luźnych szortów, a wewnętrzne spodenki z wkładką są ich idealnym uzupełnieniem.
W tym wpisie przyjrzymy się kwestii wewnętrznych spodenek wpinanych do luźnych szortów Endury.

KWESTIE PODSTAWOWE

Po co mi takie spodenki?

Oczywiście możesz jeździć w samych szortach ubierając standardową bieliznę pod spód - żaden problem. Jednak gdy będziesz częściej jeździł, a wypady będą stawały się coraz dłuższe jest spora szansa że zaczniesz narzekać na komfort "czterech liter".
Pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy to niewygodne siodełko - prawidłowo, choć bardzo rzadko zmiana siodełka na lepsze, wygodniejsze rozwiązuje problem w pełni.

Znacząca część Twojego ciężaru ciała spoczywa na dwóch punktach podparcia miednicy (kości kulszowe), które bezpośrednio opierają się na siodełku. W rowerach turystycznych czy rekreacyjnych problem jest mniejszy - możesz założyć wielką, żelową kanapę i powinno  być ok - jednak raczej nie będzie ona pasować do Twojego lekkiego roweru trail, enduro czy xc.

I tu pojawia się kwestia wkładki - komfort jazdy w spodenkach z wkładką jest nieporównywalnie wyższy niż bez nich. Jednak nie każdy chce wyglądać jak kolarz i wybiera luźne szorty zamiast obcisłej lycry kolarskiej.... lecz w Endurze możerz połączyć te dwa światy i do luźnych szortów wpiąć spodenki z wkładką, dzięki czemu Twój komfort wzrośnie, a styl na tym nie ucierpi :)

Co to jest system Clickfast?

To opatentowany przez firmę Endura system wpinania spodenek wewnętrznych do luźnych spodni i szortów. W spodenkach i spodniach/szortach są zintegrowane specjalne 4 tasiemki, z których każda posiada trzy punkty wpięcia "na klik" dzięki czemu można łatwo wpiąć/wypiąć spodenki, a jednocześnie całość jest stabilna po wpięciu.
System występuje w prawie wszystkich modelach szortów i spodni Endury.

Czy pod spodenki zakładać bieliznę?

To temat kontrowersyjny - każdy tutaj kieruje się swoim komfortem i preferencjami, lecz założenie jest takie, aby spodenki wewnętrzne działały jako bielizna zakładana bezpośrednio na ciało. 
Spodenki wyposażone są we wkładkę o właściwościach antybakteryjnych - nie tylko podnosi ona komfort podczas jazdy, lecz także zapobiega gromadzeniu się bakterii oraz powstawaniu otarć czy odparzeń. Zakładając pod spód standardową bieliznę, tym bardziej bawełnianą (to siedlisko bakterii w połączeniu z dużą ilością potu), całe założenie upada, gdyż pomiędzy wkładką, a skórą tworzymy "warstwę bakteryjną" - to zwykle nie kończy się zbyt dobrze, więc warto się przełamać do nowego!

Dlaczego w spodenkach wewnętrznych nie ma wkładek żelowych?

W spodenkach tego typu stosowane są różne modele wkładek, lecz żadna nie posiada insertów żelowych. Powodem jest przeznaczenie samych spodenek - zakładamy je pod luźne szorty, a więc przykrywany dodatkowymi materiałami, które ograniczają odprowadzanie potu i oddychalność w mniejszym lub większym stopniu.
Dla tego też nie tylko ważne jest aby materiał takich spodenek był cienki i przewiewny, lecz sama wkładka musi być dostosowana do takiego użytkowania. 
Dlatego właśnie wkładki spodenek wewnętrznych są cieńsze i nie posiadają wstawek żelowych, które ograniczają odprowadzanie wilgoci z wkładki i jej właściwości szybkoschnące. W standardowych spodenkach kolarskich/szosowych nie jest to problemem, gdyż nie przykrywamy ich dodatkowymi szortami.
W wyższych modelach spodenek wewnętrznych jak np. SINGLETRACK stosowane są innowacyjne wkładki z perforacją i materiałem szybciej odprowadzającym wilgoć.

Czy w spodenkach wewnętrznych można jeździć bez szortów?

Teoretycznie tak, lecz nie wyglądałoby to zbyt estetycznie ;)
Spodenki posiadają znacznie cieńszy i bardziej przewiewny materiał niż standardowe spodenki kolarskie, przez co po założeniu staje się on prześwitujący - spokojnie, newralgiczne miejsca wykonane są z innych materiałów, więc możesz spokojnie się przebrać / zmienić spodnie na szorty bez podejrzeń o ekshibicjonizm.  

PRZEGLĄD MODELI SPODENEK WPINANYCH



Mesh Liner

Podstawowy, niedrogi model wyposażony w wkładkę 200-Series.

Pamiętaj, że gdy jeździć codziennie spodenki należy prać po każdej jeździe, a więc warto mieć 2-3 szt. na zmianę. Ta opcja nie zrujnuje Twojego budżetu i sprawdzi się podczas codziennego użytkowania, jak i dłuższych wycieczek.

Takie spodenki znajdują się w zestawie z popularnymi szortami HUMMVEE II.

 
 
Pobierz obrazki
 
Pobierz obrazki
   
Pobierz obrazki
 
 


Pobierz obrazki
 
Wyższy model, który posiada znacznie lżejszy i bardziej przewiewny materiał oraz wkładkę perforowaną 500-Series o szybszym odprowadzaniu wilgoci.

Znacznie lepiej sprawdzają się w wyższych temperaturach oraz podczas dłuższych wypraw.

 
Pobierz obrazki
Pobierz obrazki
Pobierz obrazki
Pobierz obrazki
 
 


Spodenki oparte na modelu Singletrack, lecz tutaj posiadają szelki oraz system kieszonek.

Szelki zapewniają jeszcze lepsze dopasowanie i utrzymywanie spodenek na właściwym miejscu, a zestaw kieszeni pozwala na transport np. żeli energetycznych oraz ochraniacza kręgosłupa lub bukłaka w dużej kieszeni na plecach.

 
 
Pobierz obrazki
 
Pobierz obrazki
Pobierz obrazki
Pobierz obrazki
 
 


Pobierz obrazki
 
Opcja do jazdy w trudnym terenie - spodenki materiałem bazują na modelu Singletrack, lecz posiadają wkładkę przystosowaną do częstej jazdy w dół (aby nie przeszkadzała) oraz system paneli ochronnych wykonanych z materiału D3O.

 
 



Alternatywa?

A co jeśli jednak szukasz czegoś jeszcze lepszego?
Jest pewna alternatywa!
Pod luźne szorty możesz założyć spodenki kolarskie na szelkach (lycra) z dobrą wkładką żelową, które zapewnią jeszcze wyższy komfort i idealne dopasowanie.
To rozwiązanie wymaga kompromisów - materiał takich spodenek będzie zawsze grubszy, a  wkładka wyposażona w inserty żelowe będzie mniej skutecznie odprowadzała wilgoć.
Dlatego w takim zestawie na pewno będzie nieco cieplej, a w trakcie dłuższej wyprawy materiał jak i sama wkładka szybciej nasiąkną potem, co jest akceptowalne przez niektórych użytkowników za cenę wyższego komfortu i idealnego dopasowania.
Przykładem takich spodenek w Endurze są popularne FS260-PRO BIBSHORT.



screenshooter-imageconverter5f52a5c19007c1

 
 
tel. 792 790 820